Da sønnen dukker op, bryder kaos løs i Alices privatliv.
Foto: Jo Voets/ Savage Film

Da sønnen dukker op, bryder kaos løs i Alices privatliv.

Anmeldelse: Klipning og lyd er så brillant, at man ser escortpigens indre uro og føler mislyden i hendes overfølsomme ører

Et lidt rutinepræget drama om en escortpiges usikre moderinstinkter løftes af klipningen og lydarbejdet.

Filmanmeldelser
FOR ABONNENTER

Escortpigen Alice har sat sit liv i et system mellem ensom fritid og ensomt samvær med betalende kunder. Hun skyr enhver social kontakt og lever i tryg tomhed i sin hærdede privatsfære.

Noget inde i hende er gået i stykker. Vi får aldrig at vide hvad, men engang levede hun et tilsyneladende almindeligt liv med kæreste, indtil de fik en søn sammen. Så forsvandt hun og blev escortpige for at kunne overleve uden at føle efter.

Men da hendes ekskæreste dør i et biluheld, træder deres søn ind i hendes liv. Han kræver omsorg, men giver også kærlighed tilbage. Følelserne begynder at gløde i hende, men kan hun overhovedet finde ud af at være mor, eller kæreste, med naboen, som smiler til hende.

’Fortiden foran os’ er instrueret af belgiske Nathalie Teirlenck og er optaget i Bruxelles, men dens danske islæt er ikke uden betydning. Pernille Munk Skydsgaard fra 41Shadows er co-producer, Molly Malene Stensgaard er medforfatter, og Charlotte Bech som scenograf. Men særligt det danske klipperhold (Stensgaard, Morten Egholm og Frederik Strunk) efterlader et afgørende aftryk på historien.

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce