Køkkenhold. Det er stadig hotellets køkken, der er seriens dramatiske epicentrum. Med Rosalinde Mynsters stuepige Fie som den centrale karakter.
Foto: Mike Kollöffel/TV 2

Køkkenhold. Det er stadig hotellets køkken, der er seriens dramatiske epicentrum. Med Rosalinde Mynsters stuepige Fie som den centrale karakter.

Badehotellet er inde i en positiv udvikling - trods alt

Karakterene tegner sig, mens seriens kvalitet udvikler sig, langsomt.

Tv-anmeldelser
FOR ABONNENTER

Seerne elsker TV 2’s dramatiske folkekomedie om bedsteborgerlige skærmydsler ved den nordjyske kyst i mellemkrigstidens tumultariske år. Det viser undersøgelserne.

Flere og flere stiller ind på serien, når den vises på TV 2 og denne stations streamingtjeneste. Og det på trods af at en relativt enig kritik har haft voldsomt travlt med at uddele lussinger til såvel seriens skuespil som handling. Så et og andet må den vel kunne.

Dette noget åbenbarer sig med stadig større tydelighed i den tredje sæson, hvis to første episoder har været vist. Figurerne begynder at tegne sig med en vis dybde, og samtidig folder en tematik omkring familien som tvang og vilkår sig ud på en mere spiselig måde end hidtil.

Der er sket ting og sager, siden vi sidst var ved den kridhvide sandstrand og det blå hav i nærheden af Skagen. Vi er nået frem til sommeren 1930, og den brovtende opkomling, grosserer Madsen, spillet med Morten Korch-manerer af Lars Ranthe, er blevet hårdt ramt af det økonomiske krak i USA, forstår vi.

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce