Kunsthal. I det midterste af myrekunsthallens tre plexiglasrum udstiller kunstneren Sian Kristoffersen i øjeblikket det lyserødt indfarvede chokoladeværk 'Harmolypia (Pnyx)' med indirekte og direkte reference til nutidens og oldtidens Grækenland.
Foto: formic.dk

Kunsthal. I det midterste af myrekunsthallens tre plexiglasrum udstiller kunstneren Sian Kristoffersen i øjeblikket det lyserødt indfarvede chokoladeværk 'Harmolypia (Pnyx)' med indirekte og direkte reference til nutidens og oldtidens Grækenland.

Kunstanmeldelser

Kunstværker skabt til europæiske ildmyrer er vellykket samtidskunst

David Stjernholms myresamfund er en god prisme at anskue menneskelivet igennem.

Kunstanmeldelser
FOR ABONNENTER

Myrer er fascinerende. I deres systemer ligner de os mennesker: De arbejder, bygger samfund, går i krig og har dronninger.

Og nu kan de også se på kunst. Den danske kunstner David Stjernholm har givet en lille koloni af europæiske ildmyrer deres helt egen kunsthal.

I tre identiske plexiglaskasser har han etableret henholdsvis et habitat for myrerne, en kunsthal samt en fodringsplads.

De tre bokse er forbundet af plastrør, som myrerne kan vandre igennem. Som arkitektur betragtet er der ikke langt fra menneskets gallerikuber og sterile museumsbygninger. Forskellen er måske blot, at væggene er transparente.

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce