Familieskab. Milena Bonifacinis udstilling er en ophobning af enkeltværker.
Foto: Museumsbygningen

Familieskab. Milena Bonifacinis udstilling er en ophobning af enkeltværker.

Udstilling er som legetøj for synssansen

På Milena Bonifacinis udstilling hænger de enkelte værker sammen, som var hele udstillingen én stor livsbekræftende installation.

Kunstanmeldelser
FOR ABONNENTER

Udstillinger kan være mindst lige så forskellige, som kunstnere kan være det – indbyrdes – som mennesker. På nogle udstillinger repræsenterer hvert værk sig selv og kun sig selv. Dvs. de interagerer ikke.

På andre udstillinger knytter værkerne nemt indbyrdes forbindelser, fordi de – kunstnerisk set – taler samme sprog. Det er, som om de smitter hinanden med det særpræg, der er mest typisk for dem.

Sådan går det for sig på Milena Bonifacinis udstilling i Museumsbygningen. Her går værkerne i visuel dialog, hvad enten det er malerier, skulpturer eller vægrelieffer, som ligesom skulpturerne først og fremmest er bemalede objekter eller – om man vil – malerier i tre dimensioner. De har både formen og farven tilfælles.

Men når det kommer til stykket, kan disse to – form og farve – slet ikke skilles ad. En form har altid en farve, ligesom en farve altid har en form.

Hov...

Vi har gjort det nemt for dig at blive abonnent. Få en måned med fuld adgang til Politiken for kun 1 kr.

PRØV NU

For abonnenter

Annonce

Mest læste

  • Annonce

Annonce

Forsiden

Annonce