taleradio. Mikael Bertelsens 24syv og P1 havet håbet på en stigning på ti procent. 24syv har erobret 1.3 procent af markedet, viser målingen fra DR Medieforskning.
Foto: JENS DRESLING (arkiv)

taleradio. Mikael Bertelsens 24syv og P1 havet håbet på en stigning på ti procent. 24syv har erobret 1.3 procent af markedet, viser målingen fra DR Medieforskning.

Medier

Flere og flere lytter til taleradio

I alt foregik 8 procent af al radiolytning i 1. kvartal på kanaler uden musik, skriver Mediawatch.

Medier

Taleradioen gennemgik flere omvæltninger i slutningen af sidste år. Først kom den nye kanal Radio24syv, der gik i luften 1. november.

LÆS OGSÅ

Samtidig flyttede P1 og P2 sammen på FM-båndet, og der blev spået frem og tilbage om, hvad kursændringer og den nye konkurrence ville betyde for taleradioen.
Ti minutters taleradio hver dag

Nu viser en måling fra DR Medieforskning, at der er flere lyttere til taleradio i 1. kvartal, end der var sidste år. I alt foregik 8 procent af al radiolytning i 1. kvartal på kanaler uden musik, skriver Mediawatch.

Dermed har P1 bevaret sin lytterandel på knap 7 procent, og Radio24syv har lagt sig på 1,3 procent. P1 og Radio24syv havde dog håbet på en stigning til 10 procent.

Hver dansker hørte i gennemsnit to timer og fire minutters radio om dagen i 1. kvartal. Hver dansker lyttede i gennemsnit til ti minutters taleradio hver dag, et minut mere end samme tid sidste år.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce