Annonce
Annonce
Musik For abonnenter

Poppet pruttepude fra Robbie Williams

Efter sine mislykkede bestræbelser på at blive seriøs rockmusiker har Robbie Williams i stedet kastet sig over den mere umiddelbare og uforpligtende dansepop. Resultatet er effektivt og charmerende.

Problemet er ikke, at Robbie Williams er endnu en popstjerne, som forsøger at tilkæmpe sig nyt terræn og slippe væk fra den kunstneriske spændetrøje, der ofte er resultatet af popularitet.

For faktisk lykkes forandringen i retning af noget mere friskt, moderne og frem for dansabelt ganske godt for Williams og hans indforskrevne horde af hotte producere.

Markant mange potentielle hits
Efter flere gennemlytninger står det klart, at problemet heller ikke er mangel på potentielle hits. Der er markant flere her end på sidste års ikke alt for overbevisende forsøg på at blive seriøs rockkunstner, ’Intensive Care’.

Vi nævner i flæng Robbie Williams’ dynamiske opdatering af Lewis Taylors fine, men stort set ukendte soulsang ’Lovelight’ med producer Mark Ronsons elegante produktion, den efne hyldest til poppens dronning ’She’s Madonna’ i selskab med Pet Shop Boys, ’Keep On’ der er buldrende pompøs, den rappe ’Kiss Me’ og den ganske vellykkede version af Human Leagues ’Louise’.

Naturligvis er det heller ikke en hæmsko for danseglæden, at Robbie Williams forsøger sig med antydning af en holdning i et enkelt vers i en enkelt sang, ’Viva Life On Mars’: »Love is natural, love is good/ not everbody does it but/ everybody should/ With them and us, we’ve made a mess/ ’til they decide which God is best«.

Abonnér og få fuld adgang til artiklen, samt alt på politiken.dk for 66 kr. per måned.

Allerede abonnent? Log ind

Del link
Annonce
Mest læste
Dit politiken
Annonce