Unge. Trioen Baby In Vain imponerer på deres seneste udspil. På onsdag spiller de på Roskilde Festival.
Foto: Tue Blichfeldt

Unge. Trioen Baby In Vain imponerer på deres seneste udspil. På onsdag spiller de på Roskilde Festival.

Anmeldelser, cd-beat

Unge danske musikere skubber veteranerne til side

Et øjebliksbillede viser, at ungdommens brølekor overskygger de gode gamle dage.

Anmeldelser, cd-beat
FOR ABONNENTER

Glem alt, du troede, du vidste om dansk rock, og mærk dig navnet Baby In Vain. De er purunge, ikke én dag over 20, men på trioens seneste syvtommersingle er der mere tyngde, finesse og temperament end de fleste andre steder i rockmusikken herhjemme.

LÆS OGSÅ

Baby In Vain spiller tung, beskidt rock med referencer til både stoner og støj, men trangen til at proppe musikken i flyttekasser med genrebetegnelser glider på befriende vis i baggrunden, når en sang som den fremragende a-side ’Corny #1’ tromles i gang af Andrea Thuesen Johansen og Lola Hammerichs monumentale væg af guitarer, imens de brølesynger en indædt bitter duet, der med kyndig assistance fra Benedicte Pierleoni-Nielsens dommedagstrommer bebuder, at dansk rock har fået nyt, ungt blod.

Lars And The Hands Of Light: Baby We Could Die Tomorrow
Crunchy Frog

Til forskel fra sit første album som Lars And The Hands Of Light har den dygtige popsnedker Lars Vognstrup justeret lidt på produktion, skruet op for synthesizeren og flyttet psych-poppede pejlemærker i retningen af 1990’ernes Manchester. Altsammen til det bedre.


De fængende melodier har aldrig været en mangelvare for Vognstrup, men denne gang trækker det vokale modspil fra søster Line Vognstrup sangenes groove frem, og den solblegede lyd passer hans tilbagelænede stemme som citronlimonade på en varm sommerdag. En rigtig god sommerdag!

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce