Roberto Fonseca (tv.) var åbenlyst mere interesseret i at lave dansefest end at levere udsøgt musik.
Foto: Nanna Navntoft

Roberto Fonseca (tv.) var åbenlyst mere interesseret i at lave dansefest end at levere udsøgt musik.

Copenhagen Jazz Festival

Det blev blot til en middelmådig omgang cubansk cigarføring

Pianisten Roberto Fonseca ville hellere snakke og holde salsa-party end at spille klaver, da han som det sidste festivalnavn i år stod på scenen Jazz by the Sea.

Copenhagen Jazz Festival
FOR ABONNENTER

Der var i den grad forventning og stemning på Islands Brygge, da Jazz by The Sea-scenen var i brug for sidste gang på årets københavnske jazzfestival.

Publikum fyldte ikke blot de mange stolerækker til sidste plads, men okkuperede også spiseborde og bænke, og stod op langs havnefronten. Ja, selv sejlbåde i havnen kom glidende og kastede anker for at være med på sidelinjen.

Den cubanske pianist Roberto Fonseca fik dermed en fantastisk ramme at boltre sig på. Det startede også forjættende med den rytmisk boblende salsa ’Cubano Chant’ med effektive stop og starter af rytmegruppen med trommer, congas og andet latinsk perkussion samt den tre mand store blæsergruppe. Og der var rytmisk glød i Roberto Fonsecas klaverindsatser.

Men i kunstnerisk og musikalsk henseende faldt Fonseca snart igennem ved en koncert, hvor han ikke blot skuffede som pianist, men også efterhånden opgav at skabe musik med sit orkester og i stedet slog sig til tåls med at stable et overfladisk party på benene.

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce