Kropsenergi. Zlatko Buric og Damir Bartol fra dansk-kroatiske Mao Tze kombinerede kropsenergi og lyd med deres hjemmebyggede musikmaskine.
Foto: Lars Bjarnø

Kropsenergi. Zlatko Buric og Damir Bartol fra dansk-kroatiske Mao Tze kombinerede kropsenergi og lyd med deres hjemmebyggede musikmaskine.

Koncertanmeldelser

Genremødernes festival bød på internationale politiske dramaer

Ikke alle var lige klart kommunikerende på G((o))ng Tomorrow-festivalen i weekenden.

Koncertanmeldelser
FOR ABONNENTER

To mænd i hver sin side af en lille scene. Den ene tegnende med blæk og vand på en filmet glasplade – den anden med slag fra metalpinde på strengene af en akustisk guitar. Helt enkelt og alligevel virkelig fascinerende.

Kunstarterne havde midlertidigt byttet natur lørdag aften på andendagen af årets Gong Tomorrow Festival. Tegningerne var den flygtige kunstart, der hele tiden flød sammen og skabte nye både konkrete og abstrakte billeder på et stort lærred. Mens musikken fra guitaren, brugt som et gammeldags hakkebræt, var den blivende kunstart med et vedholdende og rytmisk tindrende klangbillede.

De to mænd, tegneren Mazen Kerbaj og guitaristen Sharif Sehnaoui fra Libanons lille, men tilsyneladende rigtig interessante eksperimenterende lydkunstscene, var weekendens største oplevelse på musikfestivalen Gong Tomorrow.

Festivalens forgænger har dyrket møder mellem forskellige genrer under navnet Wundergrund i en del år. Gerne sat stramt op i koncertformer, der gjorde noget nyt muligt ved at sætte væsensforskellige fænomener i scene sammen.

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce