Annonce
Annonce
Scene For abonnenter

Beatles' hjerte og sjæl mangler i stort opsat teaterkoncert

Nikolaj Cederholms teaterkoncert har spektakulære billeder og musikalsk råstyrke, men har svært ved at samle sig om noget som helst.

Selv en gigakran og over 4.000 mennesker på tilskuerpladserne kunne ikke dække over, hvor tomt det føltes, efter at ’Hey Jude’ var blæst over scenen.

Der skal fandengalemig noget til for at levere »den største teaterkoncert nogensinde«.

Noget af en udfordring med Forum som en legeplads af dimensioner og mega-atmosfæreløs forhindring.

LÆS OGSÅTeaterkoncert: »Det kommer eddermame til at blæse i Forum«

Stedet kan nærmest rumme fire gange Østre Gasværk, hvor teaterkoncertmesteren Nikolaj Cederholm og hans garvede crew hittede med deres først Beatles teaterkoncert ’Come Together’.

Men Cederholm er kendt for at dyrke de store udfordringer og er eminent som billedmager.

Han er godt hjulpet med svimlende 20 millioner kr. fra Nordisk Film, som i jagten på en ny underholdningsniche sætter skub i konkurrencen i teaterlandskabet ved at gå løs på tidens mest populære genre: teaterkoncerten.

Der er spektakulær billedstyrke over showet. Vi er langt fra teater-på-det-jævne, når kæmpekranen svinger en tonstung container rundt, mens stjernenavnet Pernille Rosendahl (forsanger i The Storm og tidligere dommer i ’X Factor’) står ovenpå som en lille orange trold og synger – 14 meter oppe i luften.

Men når containeren er landet – og nr. 2 og nr. 3 – hvad så? Og hvorfor?

Hvad er det egentlig, Pernille-trolden og de andre vil fortælle med hele deres batteri af vindmaskiner, knald på kostumerne og 36 af Beatles’ evergreene numre?

Abonnér og få fuld adgang til artiklen, samt alt på politiken.dk for 66 kr. per måned.

Allerede abonnent? Log ind

Del link
Annonce
Mest læste
Dit politiken
Annonce