kirkeshow. Folkekirken er blevet udvandet til ren festkulisse for selfie-kulturen.
Foto: Martin Mydtskov Rønne

kirkeshow. Folkekirken er blevet udvandet til ren festkulisse for selfie-kulturen.

Skyggesiderne blev lidt for hyggelige i skråle-med-på-venlig teaterkoncert

Teaterredaktør Monna Dithmer og musikanmelder Lucia Odoom har set ’Dig & mig for altid’ på Aveny-T.

Teateranmeldelser
FOR ABONNENTER

Lucia Odoom (LO): »Jeg går sjældent i teatret, og ’Dig & mig for altid’ er det første, jeg har set i sin genre. Vidste ikke, hvad jeg skulle forvente andet end en teaterkoncert med udgangspunkt i danske pophits fra de sidste 15 år med kunstnere som L.O.C., Sys Bjerre, TV-2, Tue West m.fl.

Der lægges ud med titelsangen, Medinas ’Dig og mig for altid’, men ikke som en typisk kærlighedssang, for vores hovedperson er præst, en Edith Piaf-lignende Pernille Højmark, og showet finder sted i en kirke. Et interessant udgangspunkt, for hele forestillingen igennem kæmper præsten med sin trofasthed over for sit begær«.

Monna Dithmer (MD): »Alene det at placere de smækre pophits i en kirke, som scenografen Rikke Juellund får til at lyse showbevidst op i neon, rykker forestillingen et overraskende nyt sted hen.

Umiddelbart lugter det langt væk af nok en harmløs jukeboks-teaterkoncert, men der er mere på spil. Instruktøren Kenneth Kreutzmann kalder det noget forvirrende for »en musical«, men det fremstår som en teaterkoncert, fordi præsten og kirken fungerer som blot og bar ramme omkring et broget opbud af typer i sketchagtige indslag af fysisk teater«.

Hov...

Vi har gjort det nemt for dig at blive abonnent. Få en måned med fuld adgang til Politiken for kun 1 kr.

PRØV NU

For abonnenter

Annonce

Mest læste

Annonce

Forsiden