Annonce
Annonce
Scene For abonnenter

Christian Lollikes sympatiske flygtningeballet mangler modstanderne

Sentimentaliteten truer i den kongelige flygtningeballet. Men til sidst bliver den overvundet.

Det begynder som bekendelser, men ender som scenekunst. Meningen er god nok hele vejen. Der bliver virkelig tændt op under de rigtige meninger. Men da til sidst scenen er ved at blive overhældt af middelhavsbølger set fra gummibådshøjde, og et Europa klædt i rokoko ledsaget af rock er ved at drukne – da kommer teaterøjeblikket.

De deltagende asylansøgeres beretninger kan få selv en sten til at græde. Den unge kvinde fra Uganda fortæller, hvordan ’de’ døbte hende Ondskab, fordi hun er lesbisk. Og hvordan ’de’ solgte hende til et ægteskab for en ko.

Denne artikel er forbeholdt Politikens abonnenter.
For kun 79 kr. om måneden kan du få et abonnement på politiken.dk, og læse alle de artikler du har lyst til.

Allerede abonnent? Log ind

Få fuld adgang til politiken.dk, med inspirerende artikler, opdateret nyhedsoverblik og begavet underholdning. Det tager kun et øjeblik – så er du i gang.

Allerede abonnent? Log ind

Redaktionen anbefaler

Lollike om asylballet: »Hele den der selvgodhedssnak er uinteressant«

Del link
Annonce
Mest læste
Dit politiken
Annonce