Foto: Cicilie S. Andersen

Til folkkoncert på 1. sal th.

En ny dansk platform vil promovere spirende artister og sparke gang i deleøkonomien i musikbranchen. Ideen er, at private kan invitere artister og fremmede gæster indenfor til stuekoncerter. Men er det bæredygtigt for branchen?

FOR ABONNENTER

De unummerede siddepladser fordeler sig på Wegner-stole, puffer og to sofaer. I dørkarmen, der grænser op til gangen og selvhenterbaren med vin til 20 kroner glasset, er ståpladserne. Og forrest på gulvet er så moshpitten formet af tre puder og et quiltet tæppe.

Det er fredag aften, klokken er snart 20, og på Østerbro i København dumper venner, venners venner og totalt fremmede ind i Frederik Kjeldal Skyggebjergs stue. De fleste giver hinanden hånd og et forsigtigt »hej«. Aftenens vært har arrangeret koncert med den fransk-italienske duo Caramè & Merime.

På sit eget stuegulv.

»Jeg har selv prøvet at være til en hjemmekoncert, og nu tænkte jeg, at jeg ville prøve det selv. Så velkommen!« siger han, inden han præsenterer duoen for de i alt 26 fremmødte publikummer.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

    »Jeg elsker jo ikke livet sådan helt ind i helvede«

    
    Tove Irma Margit Ditlevsen (født 14. december 1917 i København, død 7. marts 1976 smst.) var en dansk forfatter, der debuterede i 1939 med digtsamlingen "Pigesind".
    Hør om Tove Ditlevsen:

    Vi har været i arkiverne og fundet gamle interviews. Med den unge digterinde, der havde alt foran sig. Og med den ældre forfatter, der glædede sig til, at livet – efter depressioner og misbrug og fire ægteskaber – snart var slut. Her kan du høre Gudrun Marie Schmidt læse sin artikel om forfatterikonet højt.

Annonce