Annonce
Annonce
Annonce
Økonomi

SAS har travlt med at berolige nervøse kunder

Masser af brugere skriver til flyselskabet på sociale medier.

Gem til liste

Håber i kommer med en løsning.. Jeg vil gerne hjem i morgen tidlig

Facebook-bruger

Mens ledelsen i SAS sidder og afgør selskabets fremtid, har andre af SAS' medarbejdere travlt med at berolige kunder via de sociale medier.

På Twitter og Facebook vælter det ind med kommentarer fra kunder, der er bekymrede for flyselskabets fremtid. Mange af dem har selv booket flybilletter, og vil nu meget gerne have vished for, om den er i fare for at gå tabt, hvis SAS og personalegrupperne ikke bliver enige om nye overenskomster.

På Twitter, hvor SAS normalt kun sporadisk svarer kunderne, skriver en bruger ved navn Dee til SAS:

»Vi har booket vores fly via SAS, men Swiss Airlines flyver ruten. Hvad sker der med vores billetter?«.

LÆS MERESådan er du stillet, hvis SAS går konkurs

En repræsentant ved navn Cecilia fra SAS svarer tilbage:

»Beklager Dee, men vi ved det ikke endnu. Men følg med, og jeg er sikker på, at du vil finde ud af det før eller siden«.

Krydser fingre for SAS
En anden bruger spørger:

»Har I fået noget mere information om, hvad der sker med selskabet videre? Held og lykke, jeg krydser fingre! :)«.

Hvortil SAS-Cecilia svarer:

»Hej Emil. Vi har præsenteret en plan, forhandlingerne fortsætter, vi ved endnu ikke, hvad der bliver besluttet«.

DOKUMENTATIONFølg med i SAS' tweets (eksternt link)

På det hæderkronede flyselskabs Facebook-side er SAS også travlt beskæftiget i aften. Normalt svarer selskabet kun brugerne på Facebook mellem 8 og 20 på hverdage, men i aften er SAS' medarbejder ved navn Åsa meget aktiv.

»Håber I kommer med en løsning.. Jeg vil gerne hjem i morgen tidlig!«, skriver brugeren Hanne Larsen.

»Hej Hanne. Der er mange som dig, der krydser fingrene for et positivt resultat for forhandlingerne i aften«, svarer Åsa.

Takker for tålmodighed
En bruger ved navn Tina Elde Nordahl-Hansen spørger SAS, hvad der sker for dem, der har flybilletter til december.

»Hej Tina. For nuværende har vi ingen information at give angående rejser. Forhandlinger fortsætter hele aftenen. Så snart vi får mere information, opdaterer vi Facebook og også på SAS' hjemmeside. Tak for din tålmodighed«, skriver en SAS'repræsentant ved navn Åsa.

LÆS MERESAS-chef spår 50/50-chance for succes

Det er dog ikke kun brugere, der har købt flybilletter, der ytrer sig på Facebook-siden. Flere brugere sender opmuntrende ord til flyselskabet, mens nogle få kritiserer, at SAS

PolitikenPlus
  • Fingerring Fingerring i forgyldt sølv med ferskvandsperle. Ringen er enkelt i sit udtryk med perler som giver den et eksklusivt præg. Ringen er justérbar og passer derfor de fleste, på den ene eller anden finger

    Pluspris 359 kr. Alm. pris 449 kr. Køb
  • Champagnekassen 6 fl. Oplev hvor godt den ægte Champagne kan smage, og hvor mange smagsnuancer den kan byde på.

    Pluspris 1.500 kr. Alm. pris 1.774 kr. Køb
  • Coco de mer Coco de mer er en nød. Verdens største. Op til en halv meter lang kan den blive ? og når den er tungest, vejer den 30 kg.

    Pluspris 1.300 kr. Alm. pris 1.500 kr. Køb
  • Bamser Alle Én Gry & Sif produkter er håndlavet i Nepal af meget dygtige medarbejdere som hovedsagligt er kvinder. Ulden kommer fra New Zealandske får. Alt forarbejdningen af den rå uld bliver udført i Nepal

    Pluspris 279 kr. Alm. pris 349 kr. Køb
  • Bezzerwizzer Mini - Året der gik 2014 Årets mandelgavehit med 600 spørgsmål om store og små begivenheder fra året der gik - fra kultur til politik og fra sport til sladder.

    Pluspris 99 kr. Alm. pris 130 kr. Køb