Annonce
Annonce
Økonomi

SAS har travlt med at berolige nervøse kunder

Masser af brugere skriver til flyselskabet på sociale medier.

Gem til liste

Håber i kommer med en løsning.. Jeg vil gerne hjem i morgen tidlig

Facebook-bruger

Mens ledelsen i SAS sidder og afgør selskabets fremtid, har andre af SAS' medarbejdere travlt med at berolige kunder via de sociale medier.

På Twitter og Facebook vælter det ind med kommentarer fra kunder, der er bekymrede for flyselskabets fremtid. Mange af dem har selv booket flybilletter, og vil nu meget gerne have vished for, om den er i fare for at gå tabt, hvis SAS og personalegrupperne ikke bliver enige om nye overenskomster.

På Twitter, hvor SAS normalt kun sporadisk svarer kunderne, skriver en bruger ved navn Dee til SAS:

»Vi har booket vores fly via SAS, men Swiss Airlines flyver ruten. Hvad sker der med vores billetter?«.

LÆS MERESådan er du stillet, hvis SAS går konkurs

En repræsentant ved navn Cecilia fra SAS svarer tilbage:

»Beklager Dee, men vi ved det ikke endnu. Men følg med, og jeg er sikker på, at du vil finde ud af det før eller siden«.

Krydser fingre for SAS
En anden bruger spørger:

»Har I fået noget mere information om, hvad der sker med selskabet videre? Held og lykke, jeg krydser fingre! :)«.

Hvortil SAS-Cecilia svarer:

»Hej Emil. Vi har præsenteret en plan, forhandlingerne fortsætter, vi ved endnu ikke, hvad der bliver besluttet«.

DOKUMENTATIONFølg med i SAS' tweets (eksternt link)

På det hæderkronede flyselskabs Facebook-side er SAS også travlt beskæftiget i aften. Normalt svarer selskabet kun brugerne på Facebook mellem 8 og 20 på hverdage, men i aften er SAS' medarbejder ved navn Åsa meget aktiv.

»Håber I kommer med en løsning.. Jeg vil gerne hjem i morgen tidlig!«, skriver brugeren Hanne Larsen.

»Hej Hanne. Der er mange som dig, der krydser fingrene for et positivt resultat for forhandlingerne i aften«, svarer Åsa.

Takker for tålmodighed
En bruger ved navn Tina Elde Nordahl-Hansen spørger SAS, hvad der sker for dem, der har flybilletter til december.

»Hej Tina. For nuværende har vi ingen information at give angående rejser. Forhandlinger fortsætter hele aftenen. Så snart vi får mere information, opdaterer vi Facebook og også på SAS' hjemmeside. Tak for din tålmodighed«, skriver en SAS'repræsentant ved navn Åsa.

LÆS MERESAS-chef spår 50/50-chance for succes

Det er dog ikke kun brugere, der har købt flybilletter, der ytrer sig på Facebook-siden. Flere brugere sender opmuntrende ord til flyselskabet, mens nogle få kritiserer, at SAS

PolitikenPlus
  • Vinder af Guldbrikken 2014 Årets selskabsspil 2014 er et stærkt inkluderende, morsomt og kaotisk quizspil, der udforsker andre dele af vores paratviden, hvor selv de mest oplagte lette spørgsmål bliver store udfordringer.

    Pluspris 140 kr. Alm. pris 180 kr. Køb
  • Hovedtelefon Plattan Plattan er designet til at være den perfekte klassiske hovedtelefon med alle de ekstra funktioner, der gør det ud over hvad en statisk hovedtelefon ville tilbyde - en fuld størrelse on-ear-model.

    Pluspris 410 kr. Alm. pris 500 kr. Køb
  • Wild Card Køb Tivoli Wildcard til Pluspris - kun 755 kr. og få fri entré til Tivoli i hele 2015 ? både sommer, i efteråret og til det hyggelige julemarked. Og du får turpas på, hvergang du besøger haven.

    Pluspris 755 kr. Alm. pris 890 kr. Køb
  • Slimline quick fix Figuren er typisk for det, som Louise Hindsgavl står for. For hun er ikke til porcelænets traditionelle repertoire af glaserede yndigheder: hyrdedrenge, frøkner, muslingeskaller, konkylier etc.

    Pluspris 1.800 kr. Alm. pris 2.250 kr. Køb
  • Børnevippe Denne vippe giver børnene en bedre koordination og balanceevne. Derudover giver den også en social læring, da vippen kun kan benyttes via teamwork af to børn. Kan bruges både uden- og indendørs.

    Pluspris 2.649 kr. Alm. pris 3.119 kr. Køb