Annonce
Annonce
Annonce
Økonomi

SAS har travlt med at berolige nervøse kunder

Masser af brugere skriver til flyselskabet på sociale medier.

Gem til liste

Håber i kommer med en løsning.. Jeg vil gerne hjem i morgen tidlig

Facebook-bruger

Mens ledelsen i SAS sidder og afgør selskabets fremtid, har andre af SAS' medarbejdere travlt med at berolige kunder via de sociale medier.

På Twitter og Facebook vælter det ind med kommentarer fra kunder, der er bekymrede for flyselskabets fremtid. Mange af dem har selv booket flybilletter, og vil nu meget gerne have vished for, om den er i fare for at gå tabt, hvis SAS og personalegrupperne ikke bliver enige om nye overenskomster.

På Twitter, hvor SAS normalt kun sporadisk svarer kunderne, skriver en bruger ved navn Dee til SAS:

»Vi har booket vores fly via SAS, men Swiss Airlines flyver ruten. Hvad sker der med vores billetter?«.

LÆS MERESådan er du stillet, hvis SAS går konkurs

En repræsentant ved navn Cecilia fra SAS svarer tilbage:

»Beklager Dee, men vi ved det ikke endnu. Men følg med, og jeg er sikker på, at du vil finde ud af det før eller siden«.

Krydser fingre for SAS
En anden bruger spørger:

»Har I fået noget mere information om, hvad der sker med selskabet videre? Held og lykke, jeg krydser fingre! :)«.

Hvortil SAS-Cecilia svarer:

»Hej Emil. Vi har præsenteret en plan, forhandlingerne fortsætter, vi ved endnu ikke, hvad der bliver besluttet«.

DOKUMENTATIONFølg med i SAS' tweets (eksternt link)

På det hæderkronede flyselskabs Facebook-side er SAS også travlt beskæftiget i aften. Normalt svarer selskabet kun brugerne på Facebook mellem 8 og 20 på hverdage, men i aften er SAS' medarbejder ved navn Åsa meget aktiv.

»Håber I kommer med en løsning.. Jeg vil gerne hjem i morgen tidlig!«, skriver brugeren Hanne Larsen.

»Hej Hanne. Der er mange som dig, der krydser fingrene for et positivt resultat for forhandlingerne i aften«, svarer Åsa.

Takker for tålmodighed
En bruger ved navn Tina Elde Nordahl-Hansen spørger SAS, hvad der sker for dem, der har flybilletter til december.

»Hej Tina. For nuværende har vi ingen information at give angående rejser. Forhandlinger fortsætter hele aftenen. Så snart vi får mere information, opdaterer vi Facebook og også på SAS' hjemmeside. Tak for din tålmodighed«, skriver en SAS'repræsentant ved navn Åsa.

LÆS MERESAS-chef spår 50/50-chance for succes

Det er dog ikke kun brugere, der har købt flybilletter, der ytrer sig på Facebook-siden. Flere brugere sender opmuntrende ord til flyselskabet, mens nogle få kritiserer, at SAS

PolitikenPlus
  • Nøddeknækker Et simpelt og smart design i silikone. Den tyske designtrio Ding3000 har skabt en nøddeknækker for Normann Copenhagen, som er nytænkende i sit design. Nutcracker ligger godt i hånden og nem at bruge.

    Pluspris 249 kr. Alm. pris 300 kr. Køb
  • Smilet Poul Holck (1939-2002) dansk tegner.

    Pluspris 140 kr. Alm. pris 165 kr. Køb
  • Forbidden Desert Stærkt strategispil for hele familien.

    Pluspris 240 kr. Alm. pris 280 kr. Køb
  • Vinterfrakke til hende Didriksons duffelcoat til damer - designet med typisk svensk omhu for funktionalitet og detaljer.

    Pluspris 1.869 kr. Alm. pris 2.199 kr. Køb
  • DAX skammel DAX er historien om en lille hund som ikke blot er 'Danish design' af navn. Den er rent faktisk fremstillet her i Danmark ? af træ fra bæredygtig skovdrift.

    Pluspris 969 kr. Alm. pris 1.145 kr. Køb