Det fandt spionerne

Spioner finder kedelig kunderservice

Arbejdsmarked

Det er ikke altid de bedste kundeoplevelser, der kommer ud af det, når Århus-firmaet Shoptimizer sender sin anonyme shoppere og butiksspioner ud for at undersøge og teste serviceniveauet i butikker og forretninger.

Helt galt gik det, da firmaet skulle undersøge processerne i en optikerkæde.

Turistkontor skræmmer turister væk

Her havde Shoptimizer udvalgt en række shoppere, der alle bar briller med styrke, og som blev sendt ind i en række af optikerkædens butikker uden briller.

Desværre kom flere af dem kom ud igen med den klare besked, at de slet ikke havde brug for briller.

En anden gang blev Shoptimizers shoppere hyret til at spille turister på række turistkontorer, hvor serviceniveauet skulle undersøges nærmere.

Men på et af turistkontorerne fik den anonyme turist, den kedelige besked, at der faktisk ikke rigtigt var noget interessant at se på i området. Ikke den bedste strategi på et turistkontor, der netop har til opgave at sælge lokalområdets herligheder til købestærke turister.

Brug butikken længere nede af gaden

Lidt på same måde fik en mystery-shopper en noget særpræget besked, da han besøgte en telefonbutik og foregav, at han ville købe en mobiltelefon.

Her gjorde butikkens medarbejder det klart, at han ikke ville anbefale et abonnement fra det selskab, butikken handlede med. I stedet henviste han den ’falske’ kunde til en konkurrerende butik længere nede ad gaden.

Vil du ikke gå glip af de nyeste artikler fra Michael Olsen, Arbejdsmarked eller Økonomi, så klik på ’Følg’-knappen i toppen af denne artikel. Så dukker de automatisk op i Din Strøm, når du er logget ind på Politiken.

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce