0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Debatkultur på Politiken.dk

Rune Engelbreth Larsen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Jeg vil tillade mig et par bemærkninger af rent 'intern' betydning for debatten her på bloggen, så jeg fremover kan henvise hertil som en slags FAQ.

For dem, det ikke er gået op for (og det er - skal det siges - trods alt de færreste her på bloggen), har Politiken.dk følgende regler for debatten:

• Alle skribenter skal opgive fuldt navn og adresse (kun navn bliver vist)

• Indlæg, der ikke holder sig til emnet eller hvis de på anden måde fremstår useriøse, fjernes

• Indlæg, der indeholder injurier, racistiske eller grove nedsættende angreb på personer eller firmaer, fjernes

• Indlæg, der bryder ophavsret, fjernes

• Indlæg, der indeholder klare reklamebudskaber, fjernes

Indlæg af ovenstående karakter kan blive fjernet uden videre - også efter, at de har været på (det er ikke alt fra spamfilteret, der bliver læst og opdaget med det samme).

Bemærk endvidere, at der især (men ikke kun) i ferie-perioder kan være enkelte uregelmæssigheder og tidsforskydninger i forhold til at få godkendt kommentarer. Det skyldes, at nogle indlæg fanges i spam-kategorien utilsigtet (andre tilsigtet) og derfor ikke kommer videre i systemet, før de godkendes manuelt.

Imidlertid holder mange ferie på Politiken på én gang, og da jeg altså selv 1) ikke altid tjekker de midlertidigt tilbageholdte indlæg i spamfiltret hver eneste dag, og 2) heller ikke har tid til at læse samtlige kommentarer (bloggen får ca. 15.000 kommentarer om året), og 3) i visse perioder af og til også er væk i dagevis, kan det i nogle tilfælde ske, at enkelte kommentarer uretmæssigt må vente i timevis - måske endog i visse tilfælde en dags tid eller to - før de kommer på.

Det er således omtrent 1-2 procent af alle indlæg, der havner i spamfilteret og skal godkendes manuelt - men som regel (og for det store flertal af indlæg) kører det hele naturligvis gnidningsfrit af sig selv.

Lad mig afslutningsvis tilføje en sidste ting, så jeg er fri for at svare på (flere) emails herom:

• Nej, det er ikke mig, der laver spillereglerne for debatten, men Politiken.dk

[Tilføjet i februar 2008:]

Det bør understreges, at dette ikke er en læserbrevkasse, men en blog med indlæg af undertegnede, som man kan kommentere og debattere med hinanden. Som nævnt ovenfor forsøger jeg at læse med og skriver også undtagelsesvist kommentarer, hvis jeg alligevel sidder og uploader - men jeg har ikke tid til at læse alle kommentarer.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere