»Jeg har mange gange tænkt, at jeg ikke magter mere. Der er også en stor sorg forbundet med det her arbejde. Men så tænker jeg: fandme nej, jeg kan ikke stoppe nu«, siger Dorthe Brauner Jensen. Foto: Jens Dresling

Dyrene er i fare for at blive alt for tynde, sådan som rewildingprojekter forvaltes nu, mener Dorthe Brauner Jensen, der har taget sagen i egen hånd. Det har kostet hende venskaber, pletter på straffeattesten og tiltroen til systemet. Men hun har ikke tænkt sig at give op.

»Det er noget pjat, at man skal straffes for det. Det er empati og kærlighed til dyrene«

»Jeg har mange gange tænkt, at jeg ikke magter mere. Der er også en stor sorg forbundet med det her arbejde. Men så tænker jeg: fandme nej, jeg kan ikke stoppe nu«, siger Dorthe Brauner Jensen. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

Allerede da de første rewildingprojekter som bl.a. Molslaboratoriet for ti år siden begyndte at skyde op i landet med et ønske om at ’genforvilde’ naturen, syntes Dorthe Brauner Jensen, at der virkede til at være et skævt fokus.

Der blev sagt en masse om at sikre biodiversitet og vild natur, men samtidig læste hun flere og flere historier om projekter, hvor dyr blev taget ud, fordi de var for tynde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her