Efter fem og et halvt år er den efterhånden blevet ret godt integreret. Men hjemveen kan ramme når som helst. Det kan være, når din kæreste misforstår dig – fordi hun taler dansk, imens du ubehjælpeligt forsøger at svare på et fremmed sprog, hun ikke forstår.
Foto: Emil Arenholt Mosekjær

Efter fem og et halvt år er den efterhånden blevet ret godt integreret. Men hjemveen kan ramme når som helst. Det kan være, når din kæreste misforstår dig – fordi hun taler dansk, imens du ubehjælpeligt forsøger at svare på et fremmed sprog, hun ikke forstår.

Debatindlæg

Tidligere soldat: »Det er svært at have ondt af dem, der forsøgte at slå dig ihjel i går«

Den verden jeg efterlod, da jeg rejste hjem fra Helmandprovinsen, har aldrig forladt mig. Og der går sjældent en dag, uden at jeg føler mig som et akavet rumvæsen, der længes hjem.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Talebanere. Det er helt sikkert ikke en svarmulighed. Alligevel er ordet det første, der ryger igennem hovedet på mig.

Jeg sidder i en lejlighed på Indre Nørrebro sammen med nogle venner. Vi har lige spist en kæmpestor gryde dhal, som smagte godt, selv om det var vegetarisk. Nu spiller vi Hint: et brætspil, der bedst kan beskrives som en form for tegn og gæt med flere udtryksformer. Du kan blandt andet mime svarene, nynne dem eller bygge dem af små figurer.

Det er fredeligt og hyggeligt, nærmest kulturradikalt.

På spørgsmålskortet står der ’Ting, som kan grilles’.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce