0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lektor: Tisvildeleje er blevet til et kommercielt cirkus, og det er ganske enkelt usmageligt

Lad stranden i fred, og lad de mennesker, der tager til stranden for strandens skyld, slippe for sådant gøgl.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Emma Sejersen
Arkivfoto: Emma Sejersen

Tisvildeleje er tabt til københavnere med hang til dyr festivalmad og 'events', skriver lektor Tim Jensen i dette indlæg.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I Politikens Ibyen fra 3. juli fortæller Mikael Bertelsen begejstret om et radioprogram, han og Martin Kongstad står for i Tisvildeleje i uge 29. Programmet skal dække det – kan læseren forstå – enestående sommerliv i det Tisvildeleje, der længe har tiltrukket sig mediers, turisters og profitmageres stigende opmærksomhed. Det fremgår også, at det er festivalen ’Musik i Lejet’, der har hyret de to til jobbet.

En festival, der har bidraget voldsomt til den hype, som det førhen vindblæste lille fiskerleje er blevet genstand for. Det er smart set – af Musik i Lejet og af de to værter – med det radioprogram. Når Musik i Lejet, som mange andre musikfestivaler, er aflyst, må man gøre sig gældende på anden vis.

Musik i Lejet, lanceret (ikke helt i overenstemmelse med sandheden, har det vist sig) som et nonprofit-foretagende, skal sikre den fortsatte hype, der senere kan sikre rigtig profit. Også de to radioværter, begge faste sommergæster i Tisvildeleje, profiterer på at stå for denne ’radio-selfie’ af Tisvildeleje. Det er en del af deres job at være på og være ’kendte’, og Kongstad har gang efter anden dygtigt forstået at reklamere for Tisvildeleje samtidig med lancering og salg af sig selv, egne bøger m.v.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce