0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mie Storm: Folk, der hele livet har kæmpet for Socialdemokratiet, genkender ikke længere partiet

Det er et kæmpe tab for Socialdemokratiets partipolitiske sjæl, at livslange og loyale medlemmer melder sig ud i afmagt. Men det er desværre også fuldt forståeligt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Kim Agersten
Foto:: Kim Agersten
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er vokset op i et arbejderhjem. Min mor var bibliotekar og min far smed og tillidsmand. Senere blev min far fagforeningsformand. Han har været medlem af Socialdemokratiet i 21 år. Vi har hele mit barn- og ungdomsliv haft samtaler om solidaritet, ansvar og næstekærlighed over middagsbordet. Som barn tilbragte jeg mange timer på socialdemokratiske årsmøder, hvor jeg hoppede på hoppeborge og spiste røde pølser, mens taler og sange om ordentlighed og solidaritet rungede i baggrunden.

Da jeg mødte Poul Nyrup Rasmussen for første gang som lille, var min første tanke, at han mindede om min far. Det må have været følelsen af at kigge op på sådan en stor og venlig mand, der brummede og klappede mig på hovedet. En rigtig socialdemokrat i ordets mest bogstavelige forstand; en ordentlig og beundringsværdig mand. Præcis som min far.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage