0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Giv en julegave, der glæder langt ind i det nye år. Giv et abonnement på Politiken

Mærsk: Derfor har vi indledt et samarbejde med værfterne i Indien

Som skibsejer bør man tage ansvar for sit eget skib, også når det skal ophugges. Det gælder, uanset hvilke standarder, rederierne selv har som ’lejere’ af et skib.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
S. Rahman
Foto: S. Rahman

FORSVAR. Vi har måtte erkende, at vores egne kontrakter ved frasalg ikke altid har kunnet sikre intentionen for vores ophugningspolitik, skriver Annette Stube, Bæredygtighedschef i Mærsk Group.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Valget er klart.

Det står mellem at blive ved med at vente på, at der opnås enighed globalt - alt imens hundredevis af skibe fortsat bliver brudt op på strandene i Indien, Banglasdesh og Pakistan.

Eller at handle nu for at forbedre forholdene allerede fra i dag. Det er det, vi har gjort i Maersk Group. Vi har valgt at engagere os direkte der, hvor hovedparten af skibe ophugges. Det er derfor, vi har indledt et samarbejde med værfterne i Indien.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce