0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Derfor slår intuition regnearket

De fleste store og indflydelsesrige firmaer er børsnoterede og har derfor fokus på at holde aktierne i god gænge. Det er dog hverken tilfældet for Snapchat eller Elon Musk, der ser ud til at have succes på at arbejde ud fra intuition.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Marslanding. Står det til manden bag firmaet SpaceX, Elon Musk, skal firmaets Dragon-rumkapsler sendes til Mars - men ville han turde stile så højt, hvis han havde aktionærer, der fulgte nøje med? Illustration: SpaceX/AP

Anders Emil Møller
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anders Emil Møller
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I den seneste måned har vi hørt Elon Musk fortælle, hvorfor og hvordan vi skal rejse til Mars. Og Snapchat har med sine videosolbriller Spectacles ligeledes kastet sig ud i nyt og uudforsket territorium.

De to projekter er yderst forskellige, men opskriften på deres tilblivelse er skabt på de samme ingredienser, der ser ud til at være nødvendige i kapløbet om nye ideer.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu