Klumme afMads Zacho Teglskov

Satireredaktør

Signatur: Landbrug er mere end grænseværdisniksnak

Lyt til artiklen

For to år siden deltog jeg i de danske svineproducenters årlige kongres i Herning. Den fandt sted kort tid efter Dansk Folkepartis årsmøde i samme by, hvilket var en god anledning til at forsøge sig med nogle muntre bemærkninger om griseri og svinagtigheder. Men jeg havde læst forsamlingen helt forkert. I den danske fødevareproduktion laver man ikke sjov med ret meget, for det er – som det har været i mange år – alvorlige tider for fødevareklyngen, som branchen gerne omtaler sig selv, når det skal klinge af vækst og eksport.

I løbet af kongressen deltog jeg i forelæsninger om, hvordan man fodrer sig til en lavere pattegrisdødelighed og om nye teknikker inden for rygspækmåling på søer. Jeg tog flittigt noter undervejs; det gjorde alle tilstedeværende sådan set, men jeg er nok den eneste, der ikke har brugt dem til noget særligt siden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her