Jeg har mange slags praktikanter på min gård, jeg får henvendelser flere gange om ugen, og jeg siger som regel ja. De fleste er stressramte kvinder. Dem er der uhyggeligt mange af, skriver Camilla Plum.

Jeg har mange slags praktikanter på min gård, jeg får henvendelser flere gange om ugen, og jeg siger som regel ja. De fleste er stressramte kvinder. Dem er der uhyggeligt mange af, skriver Camilla Plum.

Klummer

Camilla Plum: Herregud, skulle der være én nasserøv mellem de mange stressramte, så lad der dog være det

Behandlingen af stressramte tangerer mod den største krænkelse.

Klummer
FOR ABONNENTER

Der er opstået en ny klasse af mennesker. Man kan blive i tvivl om, hvorvidt de i virkeligheden er en slags cyborgs. De lever af andres ulykke og lever tilsyneladende godt.

Man kan kende dem på det helt upersonlige robotblik, de taler som robotter, og især har de en karakteristisk kodningsfejl, som gør, at de udtaler navnet på den, de taler om, i hver eneste sætning. Ellers er de såmænd flinke nok, når man holder sig til almindeligheder. Måske er de ligefrem menneskelige, når de ikke er på arbejde.

Deres arbejde består i at være sagsbehandlere for mennesker, som pinedød skal i arbejde. De er ansat af private firmaer, som gør den slags, og der må være en slags kilometerpengeafregning, efter hvor mange man får tvunget ud i praktik, for her er, hvad der sker ude i virkeligheden:

Jeg har mange slags praktikanter på min gård, jeg får henvendelser flere gange om ugen, og jeg siger som regel ja. De fleste er stressramte kvinder. Dem er der uhyggeligt mange af. De bliver kaldt klienter eller borgere, som er en tidstypisk og særlig ondartet form for newspeak, for der er faktisk tale om patienter.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce