Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

FLIRT. Mens de unge mænd strømmer til scorekurser, holder pigerne sig til de mere traditionelle metoder.

FLIRT. Mens de unge mænd strømmer til scorekurser, holder pigerne sig til de mere traditionelle metoder.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Unge mænd vil lære at score kvinder

Flere unge mænd får hjælp til flirten af scorecoaches.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Stadig flere danske mænd får professionel hjælp til at sms-flirte med kollegaen eller fange pigernes opmærksomhed i byen, skriver metroXpress.

De såkaldte scorecoaches har efter flere år på markedet en stigende strøm af kunder og kursister.

LÆS ARTIKEL:

En af dem er Malte Lang, der er medejer af hjemmesiden enrigtigmand.dk.

LÆS ARTIKEL

»Det er gået rigtig meget fremad, lige siden vi startede op for to et halvt år siden. 15.000 danskere er i dag tilmeldt vores ugentlige nyhedsbrev, og vi har i dag 25 forskellige produkter, der giver tips og tricks til, hvordan man scorer«, siger Malte Lange, der blandt andet tilbyder et weekendkursus med personlig scorecoaching til 7.500 kroner.

Ikke længere tabu
Også hos firmaet fase2fase.dk er der fremgang at spore, fortæller ejer og scorecoach Michael Kjærgaard.

»Interessen er stærkt stigende, og i øjeblikket har jeg to måneders ventetid på mine kurser«, fortæller Michael Kjærsgaard til metroXpress.

LÆS ARTIKEL

Han mener, den stigende interesse for at lære at score skyldes, at det er blevet mere socialt accepteret.

»I starten var det at gå til en scorecoach meget tabu, ligesom dating på nettet også var det engang. Sådan er det ikke mere«, fortæller Michael Kjærsgaard.

Kun for mænd

Kundegruppen for de mange scorecoaches er stort set kun mænd, og ifølge kønsforsker Kenneth Reinecke fra Roskilde Universitet skyldes det, at vi hænger fast i gamle kønsroller.

LÆS ARTIKEL

»Vi har stadig en forventning om, at det er mænd, som skal forføre, og skal foretage sig noget aktivt, mens kvinden kan være passiv«, siger Kenneth Reinecke, der mener, at også kærlighedslivet er påvirket af vores store forventninger om succes på alle områder.

»Vi omgiver os med stadig mere information, som kan bruges til næsten alt. Derfor forventer vi også, at man kan læse sig til at blive mester i at score«, siger han til metroXpress.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden