Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ekspert: Kvickly vildleder i sin reklameavis

Ugens tilbudsavis fra supermarkedet indeholder 'klokkeklar vildledning', siger eksperter.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Nøglehullet, Ø-mærket og Fairtrade-mærket er bare nogle af de mærker, der skal gøre livet lettere for dig som forbruger.

Men det er nemt at fare vild i mærkejunglen, når du handler. Årets nøglehulsbutik, Kvickly, har søsat en kampagne, de kalder Frihed til at vælge med omtanke’, der samler flere af mærkerne i et grønt hjerte, kaldet Omtankehjertet’.

Men Omtankehjertet er et tankeløst projekt, der er sat i verden for at sælge varer. Så hård er dommen fra ernæringsekspert Preben Vestergaard Hansen og sociolog og markedsføringsekspert Jon Fuglsang, begge fra Professionshøjskolen Metropol. Det skriver 24timer.


Preben Vestergaard Hansen fremhæver side 26-27 i ugens tilbudsavis fra Kvickly som klokkeklar vildledning.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden