0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ny podcast: Stræk ordentligt ud efter løbeturen med yoga i ørerne

Forkæl kroppen med Susanne Lidangs yoga, når du kommer hjem fra træningsturen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MADS NISSEN
Foto: MADS NISSEN

UDSTRÆK. Hent podcast og få Susanne Lidangs stemme til at guide dig. Foto er fra en af hendes workshops specielt for løbere.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Gør dine muskler smidige og stærke ved at indlægge yogastræk undervejs på løbeturen og lige bagefter. Susanne Lidang taler på tre nye podcast dig igennem tre yogaøvelser, hvor du både vil kunne opbygge styrke, smidighed og en bedre kropsholdning. Som vil gøre din næste løbetur endnu bedre.

»Du får allermest ud af at lave de her øvelser, når kroppen har varmen. Så gør det enten undervejs, ligesom mange lægger lidt styrketræning ind i løbeturen. Eller vent og gør det som udstrækning«, siger yogainstruktør Susanne Lidang, susannelidangyoga.dk, der også lavede yoga-opvarmningsøvelser til Copenhagen Marathons løbere i Politikens officielle løbsavis.

SE HER

»Jeg guider dig gennem øvelserne til, hvordan du bruger vejrtrækningen til at komme længere ind i øvelsen. Når vejrtrækningen hænger rigtigt sammen med dine bevægelser, træner du mere fokuseret, roligt og afspændt og kan restituere bedre«, siger Susanne Lidang.

»Med yoga som en del af løbetræningen kan du forebygge skader, og der er en stor sandsynlighed for at du ovenikøbet bliver en hurtigere løber«.

Find din vigtigste øvelse

Hvis du ikke har tid og mulighed for at lave alle tre øvelser, når du strækker ud, så anbefaler Susanne Lidang, at løbere, der kæmper med smidighed og bevægelighed, prioriterer Duen og Runners Stretch. Er udfordringen selve kropsholdningen, så er Lille Bro den vigtigste strækøvelse.

Uanset om du løber maraton eller jogger en tur i ny og næ, så kan yoga styrke dit løb.

Her kan du se de tre øvelser og høre dem ved at klikke. Men endnu smartere er det, at hente Politiken Podcast-app til Iphone her i App Store, så du kan tage din løberyoga med dig ud på løbeturen. Her finder du også Susanne Lidangs tidligere tip til løbere.