Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Supermarkeder kan sætte den samme vare på tilbud i næsten et år

Forbrugerråd mener, at de skaber et tilbudscirkus, men det afviser to kæder.

FOR ABONNENTER

På forsiden af Nettos tilbudsavis fra uge 1, 5 og 8 koster en hel dansk kylling 25 kroner. Samme vægt, samme indpakning og med en normalpris på 38,95 kroner. Altså det samme tilbud, der går igen med tre ugers mellemrum.

Dermed omgår Netto en regel om, at en dagligvare kun må være nedsat, hvis den har haft sin normalpris i fire uger. Men reglerne tager kun højde for, at et tilbud er et tilbud, hvis der er oplyst en besparelse. Altså: ’Spar 13,95 kroner’, og det gør Netto ikke. Ifølge Forbrugerrådet Tænk bliver normalprisen på 38,95 kroner »kunstig«, og i realiteten kan en vare som Nettos kylling fremstå som et tilbud i 51 ud af 52 uger på et år.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts