0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Bildyst: To nye koreanere kører en lille smule på strøm

Kia Niro og Hyundai Ioniq har samme hybridteknik, men forskelligt design. Begge biler har højt udstyrsniveau, så man er godt tjent med basisudgaven.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Kia/Allan Graubæk. Collage: Rasmus Kamper Vendrup
Foto: Kia/Allan Graubæk. Collage: Rasmus Kamper Vendrup
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De er ens og alligevel forskellige. Kia Niro og Hyundai Ioniq er to af de nyeste hybridbiler i Danmark. De kan dermed komme til at gøre indhug i markedet for hybridbiler, som Toyota hidtil har siddet tungt på. Toyota Auris bevæger sig i samme prisklasse som de to nye koreanere, der fås fra 300.000 kroner. Klassikeren blandt hybridbilerne, Toyota Prius, er noget dyrere. Den koster mindst 410.000 kroner.

Vi har her valgt at beskrive Hyundai Ioniq og Kia Niro i en samlet test, for de har mange fælles egenskaber. Hyundai Ioniq er en femdørs hatchback, mens Kia Niro er en mere højbenet crossover. Dermed burde de to biler have appel til forskellige købere.