0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mette Guldagger: Hvem f... tror I, I sælger jeres tøj til?

Nogle tøjproducenter mener åbenbart, at kunderne pludselig vil se sig selv som skinny bitches, når de ser tøjet på modellerne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Maud Lervik
Arkivfoto:: Maud Lervik

Mange oplever at stå i omklædningsrummet og føle sig forkert. Det look, som tøjproducenten forsøger at sælge til os, kan ikke genskabes på vores kroppe i størrelse 38, 40 og opefter.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Egentlig blev jeg så opmuntret, da jeg i første omgang kiggede ind ad vinduerne i den lille anonyme hjørnebutik i en afkrog af Vanløse. For her hang tøj til kvinder med brug for størrelse 44 og opad, og det var syet i lækre materialer, gode snit og flotte farver. Her tager man sig godt af sine kunder, tænkte jeg, ellers kan sådan en lille butik ikke overleve.

Men så spottede jeg en reklame fra det tøjfirma, der havde gjort sig umage med at fremstille det lækre tøj. En spinkel og temmelig ung pige var fotograferet på den der polerede måde, som man ser i tyske annoncer. Hun var iført en af jakkerne, der fik hende til at ligne en pige på vej til festival. Iført sit telt. Og med to tynde ben stikkende ud forneden som en slags Kylling uden sin Bamse.