0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Giv en julegave, der glæder langt ind i det nye år. Giv et abonnement på Politiken

    Alt om De fyrede

Coop: Vi vil ikke undskylde for giftforside

Det var i orden at fremstille konventionelle fødevarer som giftige på forsiden af Samvirke. Men CSR-chef Thomas Roland »har det dårligt med«, at det har sat butikkerne i en klemme.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den perfekte shitstorm. Sådan kan man nemt betegne balladen om Samvirke og Coops økologikampagne, Øktober.

Supermarkedskæden, der driver Kvickly, Fakta og Brugsen i hele landet, er de sidste par dage blevet beskudt fra alle fronter og flanker: Fra sine leverandører i landbruget, fra vrede kunder og sure læsere og fra sine egne brugsuddelere, der mange steder i landet i vrede har kasseret Samvirke i bunker. 26 Coop-butikker er gået skridtet videre og har indrykket en avisannonce mod, hvad de kalder »Coops skræmmekampagne«.

»Hvis vi kunne gøre det billedvalg om, så havde vi gjort det. For vi har det dårligt med, at vi har sendt et magasin ud, som har vakt så stærke følelser, at man lokalt er nødt til at tage afstand fra Coop for at bevare en relation til sine kunder i nærmiljøet. Det er ikke derfor, vi laver Samvirke, det er ikke derfor, vi laver kampagner om økologi. Så ja, vi har lært noget om, hvor grænsen går«, siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts