0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Grønt, frugt æg og mælk er de varer, folk typisk lægger ud med, når de begyner at købe økologisk.

Økologisalg: Folk i hovedstaden tager teten, men resten af landet haler ind på dem

Væksten i salg af økovarer er størst i Nordjylland og på Sjælland og øerne, viser en helt ny salgsanalyse, som Coop har foretaget for Politiken

FOR ABONNENTER

Sjældent har en kampagne for økovarer fået så megen opmærksomhed som Øktober, der laves i et samarbejde mellem Danmarks Naturfredningsforening og Coop. Meget har handlet om andre forhold end de økologiske fødevarer, der er sagens kerne. Men hvordan ligger landet egentlig, når fokus rettes direkte mod dem?

Politiken har bedt Coop analysere salgstal for de cirka 1.200 butikker i små og store byer, der sørger for, at koncernen har 37 procent af dagligvarehandlen og 45 procent af økosalget i Danmark.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu