0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kampagne i S-tog og gymnasier sammenligner kød med cigaretter

Kampagnen er en del af en ny 'drop kødet-hjælpelinje', hvor ernæringseksperter sidder ved telefonerne for hjælpe folk med at kvitte kødet. Ren skræmmekampagne, siger professor i ernæring.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En mor sidder og ryger, mens hendes søn med afsky malet i ansigtet vifter med hænderne for at vifte røgen væk. Men det er ikke en smøg, moderen ryger, det er en pølse.

I et nyt tv-spot, der fra i dag vil blive vist på bl.a. mange af landets togstationer, i busser, gymnasier og andre uddannelsesinstitutioner, bruges gamle klip af rygere, hvor cigaretter og cigarer er erstattet af knækpølser og frankfurtere. Klippet slutter af med en engelsk tekst: »Maybe it’s time to quit? Call the Quit Meat Helpline«. Efterfulgt af et dansk telefonnummer.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter