0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Bankkunder er ligeglade med etik

For langt de fleste af os er det pris og service, der afgør, hvilken bank vi vælger, viser ny undersøgelse. Heller ikke Danske Banks møgsag er nok til at få kunderne til at skifte, siger ekspert.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

Thomas Borgen er fortid i Danske Bank efter hvidvask-skandalen, men kunderne bliver.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Som forbrugere er der én ting, vi tænker på først: os selv. Det gælder også, når vi skal vælge bank.

De fleste er ligeglade med bankens etik og moral; i stedet er det prisen på pengeinstituttets produkter og den service, vi kan få for pengene, der afgør valget. Det viser en undersøgelse med 1.082 respondenter foretaget af analyseinstituttet Megafon for Politiken og TV 2 i dagene op til, at Danske Bank fremlagde resultatet af bankens egen undersøgelse af hvidvaskskandalen i sin estiske filial.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce