Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Tegning: Mette Dreyer/POLITIKEN
Foto: Tegning: Mette Dreyer/POLITIKEN

Hvad skal der i vognen? Der skal bæredygtighed og varer, der gør det nemt og hurtigt at lave mad, smag og sundhed betyder mindre. Og den skal rulle hurtigt. Vi bruger 10 minutter mindre på indkøb om ugen end i 2012.

Sociolog vender tilbage efter 7 år: Der er sket et stort skift i vores holdning til mad og indkøb

Bæredygtighed spiller en stigende rolle, men interessen for hjemmelavet velsmagende mad er dalet.

FOR ABONNENTER

Når vi køber ind, er det blevet endnu vigtigere for de fleste, at det er nemt. Interessen for madlavning er faldet kraftigt. Vi går mindre op i at finde den laveste pris. Vi prioriterer bæredygtighed højre. Og vores interesse for sundhed er dalet betydeligt.

Sådan lyder konklusionerne, når sociolog Claus Andersen fra det kreative bureau Drum CHP skal forklare, hvordan danskernes forbrug har ændret sig i løbet af de knap 7 år, der er gået fra første analyse til den nye version, som han i går præsenterede på en konference arrangeret af Dansk Erhverv.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden