Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Skriv dit problem på et vindue, øv dig i at acceptere, at det findes, men kig forbi problemet og koncentrer dig i stedet om livet i den virkelige verden. Sådan lyder en af de opmærksomhedsøvelser, som anvendes i metakognitiv terapi.
Foto: Peter Hove Olesen

Skriv dit problem på et vindue, øv dig i at acceptere, at det findes, men kig forbi problemet og koncentrer dig i stedet om livet i den virkelige verden. Sådan lyder en af de opmærksomhedsøvelser, som anvendes i metakognitiv terapi.

Ny terapiform gør op med mange års måde at behandle angst på

Metakognitiv terapi har veldokumenterede resultater for behandling af angst og depression, men erstatter ikke den klassiske kognitive terapi, vurderer fagfolk.

FOR ABONNENTER

Tankemylder, uro, ængstelighed, søvnproblemer og psykisk smerte fylder i flere hundredtusinder af danskeres hverdag. Mange opsøger professionel hjælp, når de enten ikke kan holde det ud mere eller samler mod til at konfrontere det, der tynger.

Det er nu, det bliver spændende...

Følg de første 100 dage efter valget for kun 299 kr.

Bliv abonnent

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Annonce