Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Får du lyst til burger efter at have set denne?

Burger King har indtil nu tilføjet kunstige konserveringsmidler til menukortet. Det skal være slut, oplyser kæden.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Selvom burgeren på fotoet ikke just ser appetitlig ud, så håber fastfoodkæden Burger King, at den skal give dig lyst til mere.

Burger King har nemlig lanceret en ny kampagne, som skal vise kunderne, at kædens burgere godt kan blive mugne og gå i forrådnelse over tid. Dermed vil Burger King demonstrere, at restaurantens burgere fremover er rigtig mad uden kunstige konserveringsmidler. For det har det ikke været hidtil.

I første omgang fjerner burgerkæden kunstige konserveringsmidler fra den ikoniske burger Whopper i Danmark og Sverige. Og det skal bredes ud til at omfatte kædens andre varer.

»Vores ikoniske Whopper er helt uden nogen former for konserveringsmidler og tilsatte farve- og smagsstoffer. Snart vil hele menuen udelukkende bestå af naturlige ingredienser i alle Burger King restauranter i Danmark og Sverige. Det er vi meget stolte af«, fortæller Iwo Zakowski, chef for Burger King i Danmark og Sverige.

Ud over fotos af mugne burgere har Burger King også lavet en reklamevideo, hvor der bliver zoomet ind på en burger, mens dagene går. På dag 1 ser burgeren selvfølgelig helt normal og frisk ud, men for hver dag falder burgeren mere og mere sammen og udvikler mug, og da der er gået lidt mere end en måned, er burgeren helt grøn af mug.

Det amerikanske marketing-branchesite Adweek skriver i en omtale af reklamen, at den bryder med alle de normale regler for markedsføring og kalder reklamen for bizar.

Bag kampagnen står blandt andre det svensk bureau Ingo. Her siger kreativ direktør Björn Ståhl ifølge Adweek, at der ligger meget arbejde bag det mugne resultat.

»Vi er meget stolte af at have skabt denne ide«, siger Björn Ståhl.

»Mug vokser på meget uforudsigelige måder. Vi måtte arbejde i flere måneder med forskellige prøver for at kunne vise skønheden ved noget, der normalt anses som uønsket«.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden