0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

    Alt om De fyrede

Klassisk salgstrick får os til at købe julekalendere i september

Butikkerne spiller på vores frygt for at mangle og gå glip af gode tilbud, når de har jul på hylderne allerede nu.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Engang kom de først i november. Så blev det i oktober. I år så jeg årets første julereklame 1. september.

I mit feed på Facebook dukkede den årlige udgave af Bülows ’first mover’- julekalender op med en anbefaling om at forudbestille nu, hvis jeg skal være sikker på at være en af de få hundreder eller tusinder, hvad ved jeg, der bliver så heldige at mæske mig i luksuslakrids med chokoladeovertræk hver dag i december. I lighed med tidligere år er julekalenderen nemlig limited edition – produceret i færre eksemplarer, end der er kunder til.

’Det må være en enlig svale så tidligt’, tænkte jeg. ’Det har jo hverken været efterår eller halloween endnu’.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce