0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Derfor kan det være svært at indføre en ny reklame-ordning

Det er ikke første gang, at en Reklamer Ja Tak-ordning kommer på dagsordenen i Folketinget. I 2012 blokerede Europa-Kommissionen for at indføre den, og det kan være, at historien gentager sig.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Arkivfoto: Finn Frandsen

Folketinget skal igen drøfte muligheden for en reklamer ja tak-ordning. Det har afgørende betydning, hvad Europa-Kommissionen mener om forslaget.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvis en Reklamer Ja Tak-ordning bliver indført i Danmark, som SF foreslår, vil det kun være tilladt at skubbe reklamer ind i postkasserne, når husstanden aktivt har accepteret at modtage dem.

Og ideen er ikke ny. Tilbage i 2011 fremgik det i regeringsgrundlaget mellem Socialdemokratiet, Radikale Venstre og SF, at muligheden for en Ja Tak-ordning skulle undersøges. »Ordningen er til gavn for både forbrugere, samfundsøkonomien og miljøet«, stod der.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere