0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Navigation skåret ind til benet

Ny serie fra Garmin koncentrerer sig om det væsentlige: at vise vej.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ud med det overflødige og forstærket fokus på det væsentlige, som i dette tilfælde er at vise vej.

Det er essensen af en ny modelserie fra Garmin, der hedder Nüvi 200, 250 og 270. Den første har kun kort over Norden, nr. 2 har hele Europa og nr. 3 har både Europa og Nordamerika. Vi har prøvet nr. 2.

Det er et fint og handy apparat, som uden besvær kan transporteres i en skjortelomme. Skærmen er ikke i det store bredformat, som ellers er så populært, og man klarer sig også fint uden. Alle væsentlige informationer fremstår krystalklart, og en stor pil breder sig midt i kortet, når det er på tide at dreje af. Indtastning af adresser foregår hurtigt, præcist og logisk, så den nye serie fra Garmin er også velegnet til GPS-begyndere, der måske kan blive skræmt af de mange sekundære funktioner, som Bluetooth og mp3-afspillere, der ofte følger med i de bedst udstyrede apparater.

Ved en tidligere test af Garmin Nüvi 660 var vi flere gange ude for, at holderen ikke kunne sidde fast i bilens forrude. Det problem er tilsyneladende løst nu. Vi kørte med den nye Garmin i tre-fire forskellige biler, og holderen sad urokkeligt fast i alle – og gav i øvrigt ingen vibrationer videre til selve GPS-apparatet.

Alligevel må vi dog notere et mærkbart minus. I en af bilerne – en Volvo C30 – var det umuligt for antennen at fange et signal gennem forruden, og navigationen kom derfor aldrig i gang. I en Citroën C4 Picasso kunne det tage 10-15 minutter, inden der var forbindelse, men det lykkedes dog. Vi oplevede det samme med to forskellige apparater.

De nye modeller fra Garmin har en ny type antenne, der er integreret i selve apparatet. Hidtil har man foldet en særlig klap ud, når antennen skulle bruges. Noget kunne tyde på, at Garmin må en tur tilbage i laboratoriet for at få finjusteret den nye antenne.


Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere