0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Subarus firehjulstrækker: En perle

Anmeldelse: Subaru Forester er skruet rigtig godt sammen. Rummelig, kører komfortabelt og har en perle af en dieselmotor.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jonas Pryner Andersen
Foto: Jonas Pryner Andersen
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Så ville deres anseelse muligvis være en smule højere.

Her kører man nemlig med firehjulstræk i en bil, der ikke er meget større end mange gængse stationcars, og som holder sin tørst på brændstof inden for acceptable rammer.

I hvert fald med dieselmotor. Subaru siger selv, at den kan køre 15,9 km/l – efter 900 km testkørsel trækker vi lidt fra og siger 14,5 km/l med et kørselsmønster, der siger en fjerdedel bykørsel og resten motorvej med 110-120 km/t.

Ingen diesellyd
Motoren er på 2,0 liter og yder 147 hk. Det er Subarus første dieselmotor, og man må sige, at de har ramt plet. Der er ikke meget diesellyd over den – ikke engang, når den startes en frostkold morgen.

Når den er blevet varm, lyder den overhovedet ikke som en dieselmotor. Den har en dyb brummen, som man snarere ville forbinde med en kraftig benzinmotor.


Men første forsøg på at sætte bilen i gang ender garanteret med et lille kænguruhop. Koblingen er nemlig knivskarp og kræver en del tilvænning, inden den sidder i foden.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere