0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Monsterstærk Suzuki kræver selvkontrol

Det kræver stor selvkontrol at tackle Suzuki Hayabusa, der har 197 hestekræfter og en topfart omkring 300 km/t.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JONATHAN BJERG MØLLER
Foto: JONATHAN BJERG MØLLER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Man ser o.k. i dem, men her har designeren godt nok taget sig en fridag og efterladt noget af et stilbrud.

Kræver koncentration og selvkontrol
Motoren har også fået en ordentlig omgang. Ikke bare er styrken vokset med 22 hestekræfter til 197, men med forandringer i indsprøjtningen er der også skabt en motor, som er nemmere at håndtere rigtigt. Det er muligt at lukke op for gassen uden ryk og ubehagelige overraskelser. Den leverer uden indvendinger den kraft, den får besked på.

Med tryk på en knap er det muligt at dæmpe råstyrken, men med dens trods alt imødekommende adfærd er det ene trin lige så nemt at bruge som de to andre.

Det ændrer dog ikke, at det kan være næsten chokerende at give gas for at rykke eller overhale. For selv om farten allerede er oppe på måske 130 km/t., er det som at få et los bagi, når håndtaget drejes.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu