0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tvekamp: Ellert vs. Citroën C-Zero

Ellert-ejer Yrsa Wedel fremhæver den vakse acceleration og det lette styretøj efter en prøvetur i Citroën C-Zero.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Før og nu. Den trehjulede ellert er en dansk opfindelse fra 1980’erne. Der er sket meget med eldrevne køretøjer, konstaterer ejeren af den røde ellert årgang 1992 efter en prøvetur i Citroën C-Zero. Ellerten er dog langtfra uddøende, der bliver stadig fremstillet nye ellerter i Tyskland. Foto: Mie Brinkmann

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Yrsa Wedel har i fire år haft en ellert årgang 1992 til hverdagens småture. Hun har også prøvet elbilen Think som udlejningsbil på en ferie.

Efter en prøvetur i Citroën C-Zero konstaterer hun, at der er sket flere positive ting, når det gælder elbiler:

»Det er jo som at køre en almindelig lille bybil. Den accelererer hurtigt og langt bedre end ellerten, hvor kørslen kræver mere omtanke. Jeg kørte med lethed 100 km/t. – det er noget mere end ellerten, som højst kommer op på 50 km/t.«, siger Yrsa Wedel.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere