0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Franske biler bliver dårligere

Omfattende statistik fra synsfirmaet Applus fastslår, at koreanerne har lært kunsten at bygge biler med få fejl. Til gengæld ser det sort ud for de franske mærker.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
FINN FRANDSEN
Foto: FINN FRANDSEN

Ford Fusion er den bil, der får påtalt færrest fejl ved syn. Det siger synsfirmaet Applus i en ny statistik.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er en konklusionerne i en omfattende synsstatistik, der er udarbejdet af synsfirmaet Applus. Alle resultater er offentligt tilgængelige og kan ses på firmaets hjemmeside www.applus.dk.

Applus fastslår, at fordomme står for fald. Tidligere var det sikkert som amen i kirken, at japanske biler var præget af høj kvalitet og dermed få fejl - mens koreanske biler var lig med mange defekter.

Koreaner på flot femteplads
Oversigten over antal af fejl på fire år gamle biler, der kommer til syn, viser nu et helt andet billede. Således ligger koreanske Daewoo Kalos (i dag: Chevrolet Kalos) på en fin femteplads, foran biler som Toyota Yaris og Toyota Corolla, der ellers normalt bliver berømmet for at være stort set fejlfrie.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce