Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Peter Hove Olesen (arkiv)
Foto: Peter Hove Olesen (arkiv)

Foretrukne. Danskernes favoritmærke er VW.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Danskerne har samme bilfavorit som i 1972

Nogle bilmærker er forsvundet, andre er kommet til, men danskernes nr. 1 er den samme som for 40 år siden.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danskernes vaner, når det gælder bilkøb, er stort set uændrede fra 1972 til i dag. I hvert fald når det gælder det land, bilen skal komme fra.

Både i 1972 og i 2012 var og er Tyskland største leverandør af nye biler til Danmark, og danskernes favoritmærke er VW. I 2012 er det VW Up, der er en klar vinder på salgslisterne – i hvert fald når man kigger på salget i de første 11 måneder. I 1972 var den klassiske VW-boble med tilnavnet Type 1 en sikker nummer 1.

Det samlede nybilsalg i 1972 var ca. 92.000 styk. I de første 11 måneder af 2012 er der solgt 160.000, og der kommer nok endnu 10.000 oveni, når decembertallene er regnet med.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden