Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Up-tur. Lasse Thorsted Sørensen  kører dagligt mellem Søndersø og Odense i familiens VW Up.
Foto: Privatfoto

Up-tur. Lasse Thorsted Sørensen kører dagligt mellem Søndersø og Odense i familiens VW Up.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Lasse har købt en lille Volkswagen: Det er en 'Up-tur' med få fejl og mangler

Lasse Thorsted Sørensen planlægger sommerferie i sin nye mikrobil.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Salget af de såkaldte mikrobiler er steget voldsomt de seneste år.

Alene i 2012 rullede 56.000 af slagsen ud fra de danske forhandlere. Tjek har spurgt en håndfuld mikrobils-ejere, hvad deres erfaringer med miniputterne er.

Blandt andre Lasse Thorsted Sørensen, der har købt den mest populære mikrobil, Volkswagen Up:

»Vi valgte en mikrobil, fordi vi kun er én i bilen på 8 ud af 10 ture. Vi prøvede en masse små biler i prisklassen under 150.000, men stoppede efter en tur i en tredørs Up. Den virkede bare helt rigtig.

Du føler ikke, at du sidder i en lille bil. Sæderne er komfortable, hvilket er vigtigt, da min kæreste har rygproblemer. Kvaliteten er langt over den legetøjsagtige fornemmelse. Vi bestilte en femdørs Up uden at have set eller prøvet den og er superglade for den«.



»Til sommer skal bilen stå sin prøve som feriefartøj: Vi kører til Kroatien, men skal heldigvis følges med nogle venner med campingvogn, så de kan tage lidt grej med for os. Det kan også være, vi sætter en lille tagboks på.

Det er ærgerligt, at der ikke er trækkrog på bilen. Vi kunne godt brug en krog til en cykelholder. Jeg er heller ikke helt tilfreds med hardwaren i maps+more-systemet, hvor man har kørecomputer, navigation og telefon på en skærm. Det fungerer kun 90 procent af tiden, og designet er kluntet.



Vi kom fra en sekscylindret Mitsubishi Galant 2,0 og skulle lige vænne os til kun at have tre cylindre. Der skal flere omdrejninger til. Man kan ikke bare slippe koblingen og give gas.

Vi vil helt sikkert anbefale Up til andre. Der er forholdsvis god plads i bilen, og kvaliteten matcher prisen på 134.000 kroner«.

Klik dig rundt i boksen til højre for at se flere mikrobils-erfaringer.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden