Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Offoad. Fiat Panda 4x4 er klar til at tackle terrænet. Den grønne farve er forbeholdt denne firehjulstrukne version.

Offoad. Fiat Panda 4x4 er klar til at tackle terrænet. Den grønne farve er forbeholdt denne firehjulstrukne version.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Fiat Panda bliver både blidere og mere rå

To nye versioner: Den ene er terrængående og den anden er den hidtil billigste.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

To nye versioner af Fiat Panda trækker prismæssigt i hver sin retning: Den ene koster en kvart million, mens den anden rykker et pænt stykke under de 100.000 kroner.

Derfor bliver det nok den billige version, man vil se flest af i Danmark.

Ægte firehjulstrækker Mange kunne sikkert ellers have lyst til den dyre version: Panda 4x4 er nemlig en ægte firehjulstrækker, og man kan roligt gå ud fra, at den har seriøse terrænegenskaber.

Fiat har nemlig en lang tradition med firehjulstrukne versioner af den lille Panda. Ude i terrænet nyder den godt af, at den kun måler 3.65 meter i længden, og derfor kan den smutte rundt om forhindringer, hvor større firehjulstrækkere sidder fast.

Derfor har tidligere versioner af Fiat Panda 4x4 været et hit blandt østrigske postbude, der let kunne kravle op ad stejle bjergstier. Også italienske vinbønder har været trofaste kunder – de kan nemlig forholdsvis let navigere rundt blandt vinrankerne i en så lille bil.

LÆS ARTIKEL

Den nye Fiat Panda 4x4 kommer til at koste 254.000 kroner, og den er uden konkurrenter i Danmark. Den fås udelukkende med dieselmotor på 1,3 liter og 75 hk. Ved normal kørsel er Panda 4x4 forhjulstrukken, men når underlaget bliver for glat, træder baghjulene til. Forbrugstallet er 21,3 km/l.

Blandt de billigste

I den anden ende af prisskalaen holder en anden ny variant af Fiat Panda, hvor den kan fås fra 94.000 kroner. Den er udstyret med Fiats to-cylindrede Twinair-motor, som også bruges i Fiat 500 og Punto, men hidtil har den altid haft turbolader. Nu er den turboløs i den billige Panda og yder 65 hk. Forbrugstallet er 23,8 km/l.

Den billigste version af Panda hedder fremover Ciao og den har et temmelig skrabet udstyr: f.eks. kun fire siddepladser mod normalt fem og ingen radio. Fem og cd-radio fås for 5.000 kroner ekstra i Pop-versionen, og det er nok den, de fleste vil vælge.

Læs mere:

Annonce

Annonce

Annonce

Podcasts

  • Du lytter til Politiken

    Vi holder sommerferie men...
    Vi holder sommerferie men...

    Henter…
  • Margethe Vestager taler til EU's kokurrencekommission, februar 2019. Photo by Aris Oikonomou / AFP.

    Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Statsministerens rådgiver på ny magtfuld post - et demokratisk problem?
    Hør podcast: Statsministerens rådgiver på ny magtfuld post - et demokratisk problem?

    Henter…

    Dagens politiske special kigger på magtfordeling og nye poster i politik, både i Bruxelles og Danmark. EU har fået nye topchefer, og herhjemme har Mette Frederiksen tildelt sin særlige rådgiver, Martin Rossen, en magtfuld position i Statsministeriet. Er det et demokratisk problem?

  • Campingpladsen på årets Roskilde Festival er åbnet og deltagerne fester mellem teltene indtil pladsen åbner onsdag.

    Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Roskilde: Det sidste frirum for præstationskulturens børn
    Hør podcast: Roskilde: Det sidste frirum for præstationskulturens børn

    Henter…

    Campingområdet på Roskilde Festival er et parallelsamfund - en by af luftmadrasser, øldåser og efterladte lattergaspatroner. En stærk kontrast til de unges strukturerede hverdag. Men hvordan føles friheden? Og hvordan er det lige med kærligheden, når intet er, som det plejer?

Forsiden