0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Japansk bilmærke giver færrest besøg hos automekanikeren

Bilejere er hos automekanikeren to gange om året. Seat-ejere kommer der oftest.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MARTIN LEHMANN
Foto: MARTIN LEHMANN

service. En undersøgelse fra Forbrugerstyrelsen viser, at der er stor forskel på, hvor ofte de enkelte bilmærker må en tur forbi bilmekanikeren.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danske bilister sender i gennemsnit den firehjulede på værksted 1,9 gange om året, viser tal fra Forbrugerstyrelsen.

Men bag tallet gemmer der sig store forskelle fra bilmærke til bilmærke, skriver metroxpress.

En undersøgelse, som værkstedsportalen Autobutler.dk har foretaget, viser, at Seat-bilejere oftest må en tur på værksted, mens Toyota-indehavere slipper med langt under det halve antal besøg.

LÆS ARTIKEL

»Vi har formidlet 120.000 opgaver mellem danske bilejere og værksteder igennem de seneste tre år og har derfor tunge data på, hvilke værkstedsopgaver danskerne får udført«, siger administrerende direktør hos værkstedsportalen Autobutler.dk, Christian Legêne.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter