0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Guide: Sådan fungerer Københavns nye bybiler

Hvad med parkering, forsikring, børn og dyr? Bliv klogere på de nye elektriske bybiler, som er på vej til hovedstaden.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
David Ulrich/DriveNow/David Ulrich I photo&retouch
Foto: David Ulrich/DriveNow/David Ulrich I photo&retouch

trafiknyt. Det koster 3,95 kroner i minuttet og højst 190 kroner i timen at køre i DriveNows nye bybil i hovedstaden. Minuttaksten daler, hvis man har behov for at parkere undervejs.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den nye elektriske bybil DriveNow kommer til København, Frederiksberg og Tårnby i starten af september. Politiken stiller 16 spørgsmål om brugen af de nye biler til Nikolaj Wendelboe, administerende direktør i Arriva Danmark, der er med i partnerskabet bag bybilen:

Hvor længe og hvor langt kan man køre i bilerne?

»Der er ingen grænse for, hvor længe man må køre i bilerne, og de kan bruges døgnet rundt«.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts