0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Biltest: Sæt din VW Golf til stikkontakten

Men VW Golf GTE er ikke en rendyrket elbil. Den har nemlig også en benzinmotor.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Hjortshøj/VW
Foto: Thomas Hjortshøj/VW

SÆRPRÆG. Den delvist elektriske VW Golf kan bl.a. kendes på fælgene og lygtedesignet foran.

Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Biler
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Udvalget er stort, når man skal vælge drivkraft til den nye VW Golf: benzin, diesel eller el. En ny version blander nu energiformerne, da VW Golf GTE kører på både el og benzin.

Ejeren fastsætter selv blandingsforholdet og bestemmer dermed også, hvor langt bilen skal køre på 1 liter benzin. Bilen er en såkaldt pluginhybrid, og batteriet kan lades op fra en stikkontakt. En normal hybridbil får kun den strøm, der skabes under kørslen.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu